Friday, March 5, 2010

(^_~)

Ya Allah Yang Maha Mendengar.
SubhanAllah Wallhamdulillah,
Syukur,
Atas segala Nikmat,
Atas segala rezeki,
Atas segala cahaya petunjuk,
Atas segala penyaksian ku ini.

Saat ketika aku sujud pada-MU,
Rendahnya diri-ku,
Hanya sekadar insan yang biasa.
Yang selalu terleka dan alpa.

Tapi Ya Allah.
Sungguh besar,
Sungguh terharu,
Atas nikmat yang Engkau berikan,
Dan Sesungguh-NYA Engkau Maha-Pemurah.
Alhamdulillah.

Aku mahu berterima kasih.
Atas segala yang Engkau lakukan pada diri-ku.
Atas takdir yang ditetapkan untuk-ku.
Alhamdulillah Wasyukurillah.

Ya Allah.
Engkau berkatilah mereka...
Mereka yang senantiasa berdoa untuk aku...
Engkau sinarilah hidup mereka...
Moga mereka jauh dari azab-MU...
Moga syurga adalah pasti mereka...
Mereka adalah keluargaku,guru-ku,temanku,sahabatku...
mereka yang sentiasa dalam doa kudusku...

-------------------------------------------------------

Tatkala kisah lama mungkin berulang...
Hatiku mula berbicara...

Cukuplah...
Dengan air mata malam,
Kesunyian dikala senja,
Berseorangan ketika solat,
Berseorangan ketika bertahlil,
Berseorangan ketika bertahmid.,
Dan,
Berseorangan hadapi ujian dunia.

Cukuplah...
Dengan hinaan itu aku menjadikan diriku,
Dengan cemuhan itu aku berdiri,
Dengan fitnah itu aku tangisi,
Dengan tomahan itu aku berundur diri,
Dan dengan semua ini aku bersendiri,
Tapi,
Dengan Rahmat-MU aku dilengkapi...
Dan Dengan Iman yang ENGKAU beri...

Sudahlah~

No comments:

Post a Comment