Friday, December 4, 2009

Exam And Result

Astaghfirullah...
Baru aku sedar,dah bersawang blog aku ni,dah lama tak di-update kan..;p
Bukan dah give up untuk post apa-apa...
tapi masa,hati,perasaan,emosi dan fizikal,jasmani dan rohani aku tidak begitu mengizinkan.
"Everything need time"....I need time to adapt the current situation right now. :)

Exam and Result.

Alhamdulillah,syukur kehadrat Ilahi kerana impah dan kasih-NYA Dia,
berjaya jugak menghabiskan semua exam.
*Exam yang pertama ialah Political Sciences.
review political sciences dengan Dr.Danial :
-dia seorang ahli falsafah,amatlah sukar untuk aku faham secara total apa yang dia ajar,
-dalam kelas aku boleh faham 40% or maybe less. (agak lembap kan.?)
-Dia tak kasi hint macam lecturer lain,just (apa yang dia ajar akan masuk,means -minal awwal,ila akhir-ADEH!!!)
-aku memang risau pasal subjek ni.
-carry aku teramatlah rendah.(sedeh SIOT!!!)..Memang gayat nak lulus pun.
-mula habis exam,dah dok fkir,next sem nak amek dengan lecturer lain pulak.;p

Ya Allah,Tuhan saja macam mana keadaan aku time nak exam ni.
Mentally and phisically sick,Rohani dan jasmani aku tidak menentu.
Aku tetap bersyukur jugak atas segala apa yang menimpa aku,
sebab aku percayakan janji Allah,itu yang buat aku terus menjadi positive. :)
Tika waktu ini juga,ada insan yang sudi meringankan beban aku,menemani aku kala malam.
Teman,Sahabat seperjuangan...God Bless You..

*Exam yang kedua ialah Sciences of Quran. (Hari yang sama dengan Political sciences)
Disebabkan beberapa hal,aku ulang kaji subjek ni lebih awal sikit dari Political Sciences tu,
Sebab overall subjek ini Alhamdulillah aku dapat faham dan mengingati dengan jelas,
Syukran Jazilan kepada Dr.Norbani Ismail,lecturer SOQ,best belajar dengan dia.:)

*Exam seterusnya ialah Bahasa Melayu.
Aku amik BM dengan Cikgu Roslimna Saad.
Best sangat dengan dia.
Time sebelum exam tu,sumpah aku tak tahu nak baca apa.
aku baca yang mana aku tak faham saja.
dan alhamdulillah...:)

*Seterusnya ialah exam Electronic Media.
Belajar dengan Sir Johani.
tentang belajar dengan dia amatlah OK.
sebab masuk kelas kena salin note sahaja.
cukup time ada kuiz.
langsung tak tension tentang subjek ni.
tak boleh review lebih sangat...sebab ada rahsia..
ekekekekekee~
:D

*Next,Psychology.
pergghhhhh~~~~~~~~~
Aku amek subjek ni dengan Dr.Mardiana.
Agak OK belajar dengan dia...Seriously,time dalam kelas aku tak fokus sangat sebab kelas sejuk.
dan mengantuk,tapi aku tak pernah tido sebab aku layan je lecture Dr.Mardiana.
kalau kasi contoh untuk apa2 kes,Shahman adalah target utama aku..ekekekee~
Gurau je shaman,tak nak kasi ko tdo.;p
Alhamdulillah dan Nauzubillah dengan carry marks.;)
Time nak exam,banyak sangat nak kena baca.
kena ingat banyak termsssssszzzz (i mean it)
total ada 12 chapter...setiap chapter ada saja terms yang kena ingat dan faham.
Sehari sebelum exam,kawan2 aku datang study sama2 (Pilot,sabri and sinkai).
lepas habis study dengan diorg,time maghrib tu,tetiba aku rasa down sangat2.
itu kali pertama aku rasa tekanan yang amat macam tu.
munkin sebab dulu ada cahaya yang selalu bersama aku,tapi kali ini aku keseorangan.
Alhamdulillah,aku lepas ujian itu dengan hadirnya teman dan menemani aku siang dan malam,Aku bersyukur.:).Hanya Tuhan Dapat Membalasnya.
Again,Praise To Allah....Everything Went Smoothly.

Lastly...Sociology and Anthropology (mampostology);p
Belajar dengan madam norazura.
Best belajar dengan dia,dalam kelas kena participate selalu dan selalu jugak aku jadi target dia.
dan alhamdulillah,tak ada apa-apa masalah dengan subjek ini.
carry marks,Alhamdulillah berkat usaha dan rahmat dari Allah.
Exam pun alhamdulillah....Settle~
(^_^)

Review Tentang Result :

Political Sciences : Amatlah terkejut sekali,entah aku rasa Dr.Danial jadi baik kot.
Electronic Media : Terkejut jugak sebab target terlalu tinggi dan munkin over condifent kot.ekekeke~Tapi Alhamdulillah.
Sociology And Anthropology : Alhamdulillah...:)
Psychology : Alhamdulillah.
SOQ : Alhamdulillah.

Over All : ALHAMDULILLAH~

3 comments:

  1. waaaaaa.... hehehe.. alhamdulillah... masih leh go lagi kan kite sume?

    setakat nih aq xde lak dengar dak2 kite hancus mancus kat 1st sem nih..

    keep it up.. hehhe harap2 r sem ni aq jadi rajin wakakakka

    p/s rajin r sgt... td bru je dah pasang niat nak sambung LAN kat bilik wakakakakaka

    ReplyDelete
  2. tahu tape...
    paling best poli r...
    dahsyat sgt smpai x dpt result lg dh confirm nk amek dgn lecturer lain..ahahaah~

    blk aku dh ade LAN tu..ahahahahahahhaa~

    ReplyDelete
  3. salam sorry menyampok..saya ni senior awk.. political sc students.. tp dah grad pon 1 thn.. Dr danial mmg mcm tu.. dia sgt baik.. sbnarnya.. apa yg dia ajar yg tu akan masuk... dan dia susah nak failed kan students.. u can always consult him.. he is good lecturer n good fren... DR danial is students favorite kalau awk nak tau...

    ok gud luck ok...

    wassalam

    ReplyDelete