Saturday, July 4, 2009

Monolog Dalaman

Salam...
"Post" kali ini akan mengimbau kembali zaman-zaman lampau InsyaAllah...
Dimana ketika ini aku berada di Kedah Darul Aman,
Bersekolah di Maktab Mahmud Pokok Sena sekitar tahun 2006 (kot)..hehehe~
"time" ni aku tinggal di rumah sewa yang terletak di Kg.Pokok Asam (old skool punyer nama)...
tinggal bersama Hanif,Khairul Nizam,Khairul Naim,Shahrul Faiz dan Mohsin..
Kelakar jugak teringat zaman dulu shahrul faiz terjatuh dalam "kolam" (loji taik).
hahaha..gelak besar aku time tuh..
Dia cakap dia nak g amek baju dia atas penutup lubang tu,tetiba aku dengar bunyi "bushhhhh~~~!!!"..Terkejut aku time tu,tgh dok basuh baju...lpas dgq bunyi tu,aku kuaq la tgk..xda apa pown..tetiba ada bau kurg mnyenangkan...
Aku nmpk shahrul faiz ni kuyup je bsah..
aku tnya la "hg ni pasaipa.?,tetba lencun"..dia reply "aku terjatuh dlm lubang tu"..
aku tnya balik "lubang mana hg nih..? ckp bg clear skit"...dia jwb
"tu haa..lubang kat luaq tu..hg ni..sat,sat..aku nk g mndi,mampuih btui"..
aku p tgk lubang tu,Ya Rabbi...lubang taik jgk dia p terjun..hahahah..
riuh satu umah dgr crita mamat tuh..lpas tu,lekat la nma dia drpd Shahrul Faiz ke Faiz Kolam..muahahaha~(best gelak kat org nih)..

Best dok umah sewa tu..tersimpan beribu-ribu sejarah kat ctu..
Di rumah tu jgk aku sorg2 tiap2 mggu bila smua org balik umah masing
(xkn aku nk balik gak,KL tu cik oi)...
aku tringat ada kucing yang tgh bunting g bsalin (deliver a kitten) kat aku punya selimut..
Ya Allah...y on earth u delivered the kitten on my blanket..???
Is there no more other place dat u can deliver the kitten..i'm so pissed off during dat time,came back from KL,without no key to get in the house,have to climb a window n open from inside...then suddenly this cat also bring me a BIG FAT PROBLEM...Ya Allah,pls give me a patient to go through all this..huhuhuhu...Ahhh~per-setan smua itu..ujian Allah ada dimana sahaja...haritu jugak aku cuci rumah 2 tingkat tu seorg diri..dengan ada hadiah kat dapur berupa sbuah mangkuk gulai yang telah basi selama 3 mggu..aku geleng2 kpala tgk smua tu..malas btol housemates aku ni..aku dgn rasa hiba cuci la jgk dapur tu,singki sumbat,lantai berhabuk,semut dimana2 sahaja...aku mop stiap lantai umah..lipat2 toto..jemur bantal2,even not my pillows..
Alhamdulillah..
settle aku cuci umah (xkesah sgt sbb tiap2 mggu aku jgk kne cuci)...
then aku call kwn aku,bonzer..20 minit lpas tu,bonzer a.k.a Aiman Thaqif dtg..
mai dok gebang2 (sembang) sat,sambil wat stock rokok daun n simpan
dlm bekas pack digi (agak cukup utk sminggu).Tapi ingt,aku x isap rokok taw..
xpnah pun..jd jgn salah fham taw...Bgus sahabat aku sorg ni,kdang2 aku ngadu mslh kat dia,
g tdoq umah dia,lepak2.mcm x pcaya pulak skrg dia dh berlepas g Mesir..
jeluz gla aku..tu la,sapa suruh x amek stam..galak smbung uia trus..hehehehe~..
Tape,p mna2 pun mnuntut ilmu sbb ada "Tolabul'ilm Faridhotul 'ala kulli muslim" maksudnya:"menuntut ilmu adalah fardhu bg stiap muslim"..dan ada pepatah iaitu "benih yang sihat,insyaAllah,dimana2 pun dpt hidup"...lagi pun bahasa arab aku x power sgt..huhuhuhu~
tringat jgk time melepak umah aiman dulu,skali dgn amin itik.
mak dia masak..perghhhh...
sedap gla..time mkn adalah time yg d-tggu2..
hehehe~
mlm2 study (study la sgt):P
ptg,lpas abeh skolah,main takraw..even x pndai main "tikam" jgk aku.
p lepak kedai jang (mkn bihun sup)
lepak akt car wash mat kery.
rndu siot time dulu2...

Aktiviti hjung2 mggu:
kwn aku utk g aloq staq,sapa lg Mubarak ler..
g nek moto,tp xda lesen..redah suka ht jgk la..
lepak smpai ke ptg..
bkn p buat apa pun..
mnum2,sembang2,tmn dia p karaoke..
lepak cyber cafe..
mmg hbis duit time tu...
paling best,ada mlm hjung mggu tu p gatai kluar nek moto (mrempit)
nk p cari topap sj,smpai shahab perdana tu(jauh syg oi)
p smpai stadium,ada road-block..
cari mampuih la kalo nk hntam tu..
then aku nmpk ada mamat tnjuk jln kluar,ikut jln kat restoran tasik tu...
aku ckp "weh,tu.ada mamat tu habaq jln tembuih (jalan kluar)"
mubarak "mna.??haa..ok2"..
dh p msuk jln tu utk pusing balik..
tiba2 ada bonzer (polis) dok ligan (kejar) dr blakang..
time tu jgk la mubarak nk change gear ke gear rndah..adoyai..
polis tu dh siap nk pgang baju aku nih!!!..
galabah bai..
pastu.."vrooommm!!!"
pecut la apa lg,brambus trus..
ish..aku dok fk..
kalo kna tgkap mlm tu,msti kna bantai (blasah) dgn polis2 tu..
huhuhhuhu~
balik drpd merempit tu..
smpai umah sewa..bdn aku tetba2 getaq (getar)..
mcm nk kna rasuk sj..msti r..tkut siot..
dh siap kna pgang lg..
huh~
memang xleh lupa punya mlm tu..
tu la..
len kali,amek lesen dulu..bru p rempit..hahahaha~
skrg ada dh la..keta n moto lg..dk kompom siap (lesen dh confirm)

Emm...banyak sgt nk crita ni...nk kna draft dulu..bru publish..heheheh~.tggu la ek~
wassalam~

No comments:

Post a Comment